پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آموزش سه بعدی
نوشته شده در پنج شنبه 25 خرداد 1391
بازدید : 1347
نویسنده : اسماعیل جباری

این نرم افزار (3dsmax) که از بهترین های ساخت انیمیشن و جلوه های بصری می باشد بسیار ساده و قابل استفاده عموم طراحی شده در زیر پاره ای از آموزشهای مقدماتی و ... را ببینید.

 

در صفحه ای که از این نرم افزار باز می شود در نوار بالا

1_create که یعنی خلق کردن و با استفاده از این گزینه می توانید اجسام سه بعدی درست کنید

2_modifiersکه با این گزینه می توانید اجسام را شکل داده و مودلینگ کنید که شاخه های زیادی دارد که بعضی را به اختصار تو ضیح می دهم از مهمترین آنها skin می باشد که برای استخوان گذاری شخصیت ها به کار می رود که در زیر به شرح کامل آن می پردازم

ابتدا یک box بکشید بعد به گزینه create بروید و در قسمت آخر یعنی system گزینه bone ik را انتخاب کنید و آن را داخل box قرار دهید به طوری که یک مفصل درست شود یعنی دو بار کلیک چپ کنید بعد به گزینه modifiers به قسمت animation بروید و skin را انتخاب کنید آنگاه در گزینه add و bone را اضافه کنید و ok  بزنید اگر درست انجام داده باشید با حرکت bone ها box هم خم می شود .

در این نرم افزار ابزار های گوناگونی برای طراحی وجود دارد مثلا با ابزار fdd box در قسمت modify ممی توانید دور شکل خود یک قفس مانندی درست کرده و با کلیک راست و زدن point contorol با کشیدن هر نقطه به شکل خود فرم دهید

از دیگر ابزار کار آمد در این جا می توان به ابزار boolean در گزینه geometry در compond ام برد که با دوشکل داخل هم طوری که هر دو دیده شوند مثلا دو تا box می توانید روی یکی کلیک کنید و boolean را انتخاب کنید و با زدن pick object و کلیک روی جسم دیگر جای این جسم روی جسم اول می ماند

ازابزار دیگر میتوان EDIT POLY را نام بر که در قسمت MODIFY قرار دارد و میتوان با آن به شکل فرم داد .

مثلا با کلیک روی POLYGON و کلیک راست EXTROD کرد یعنی آن پلی گون را بیرون بکشید یا با گزینه TRAGET WELD در VERTEXیا همان نقطه دو نقطه را بهم وصل کرد

از دیگر ابزار که در MODIFY قرار دارد BEND(خم کردن) WAVE(موج دادن)NOISE(لرزاندن)FLAX)(انعطاف پذیر کردن) MELT(ذوب کردن) و STRECH)(کشیدن) و.... را نام برد

از SHORT KEY ها هم می توان به F3 برای نمایش شبکه بندی ها اشاره کرد یا SHIFT +Q برای رندر کردن یا گرفتن شیفت سپس کشیدن جسمی یا MOVE کردن آن برای کپی کردن و  Cبرای نمای دوربینو......

لطفا سوالت خود را در قسمت نظرات مطرح کنید مطرح کنید


:: موضوعات مرتبط: دنیای سه بعدی , ,



کلیاتی در رابطه با نرم افزارهای سه بعدی
نوشته شده در پنج شنبه 25 خرداد 1391
بازدید : 52190
نویسنده : اسماعیل جباری

در ساخت یک انیمیشن اصول مواردی که باید رعایت شوند به شرح زیر است.

 

۱- رسم کارکتر دو بعدی (به این معنی که شخصیتی که باید نقش بازی کند را روی کاغذ یا در فتوشاپ رسم می کنیم در دو وجه نیمرخ و تمام رخ)

2-تبدیل کاراکتر دو بعدی به سه بعدی (که اگر مایل باشید در ادامه به این بحث می پردازیم.)

3-تبدیل کارکتر یا شخصیت به موجودی که بتواند حرکت کند(اضافه کردن مفصل و استخوان)

4-ایجاد صحنه و محیط

5-ایجاد جنس یا متریال برای تمامی اشیا و کاراکترها

6-نور پردازی - دوربین - ودرنهایت رندر یا خروجی که به صورت عکسها یا فریم های متعدد از کار ما گرفته می شود و در نرم افزار دیگری مانند پریمیر کنارهم گذاشته و به فیلم تبدیل می شود...

هرمشکلی در هر مورد از موارد بالا دارید را میتوانید مطرح کنید اگر بلد باشم حتما جواب می دهم.


:: موضوعات مرتبط: دنیای سه بعدی , ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد